دسته‌بندی نشده

خرازی چیست؟| خرازی یعنی چه و یک فروشگاه خرازی چه لوازمی باید داشته باشد؟

خرازی چیست؟

خرازی یعنی چه؟

اگر بخواهید معنوی لغوی کلمه ی خرازی را بدانید طبق ترجمه ی لغت نامه ی دهخدا در سایت دیکشنری آبادیس:

خرازی از ریشه ی “خَرز” است و خرز در عربی یعنی “مهره” !

یعنی در اصل، خراز یعنی مهره فروش و خرازی یعنی مهره فروشی! در گذر زمان فروش صابون و عطر و شانه و قیچی و آینه های کوچک ( یک سری وسایل آرایشی و بهداشتی) و در ادامه فروش گردنبند و زیورآلات زنان هم به این شغل اضافه شد! هر چه بیشتر گذشت، دامنه ی محصولات خرازی گسترش یافت تا جایی که امروزه، محصولاتی که هیچ جا پیدا نمی شود را سراغش را در خرازی می گیرند!

یک فروشگاه لوازم خرازی دو نبش

وسایل خرازی چیست؟(انواع لوازم خرازی)

امروزه وسایل خرازی بسیار گسترده شده اند؛ از لوازم خیاطی، هنری، تزئینی، مناسبتی، بدلیجات و لوازم تحریر گرفته تا لباس زیر و لوازم آرایشی و بهداشتی را می شود از یک فروشگاه خرازی تهیه کرد! ما در وبسایت مشیرخلوت، محصولات اصلی خرازی را به صورت زیر دسته بندی کرده ایم:

1-خیاطی

2-هنرهای دستی

3-تزئینی و کاردستی

4-دکمه

5-مناسبتی

6-لوازم ساخت بدلیجات

7-بدلیجات و اکسسوری

در واقع یک فروشگاه خرازی باید طبق فصل، شرایط منطقه و فرهنگ مردم منطقه، محصولاتی از این دسته ها که بیشترین مصرف را دارند، داشته باشد. در واقع در شرایط فعلی، جواب سوال “خرازی چیست؟” عبارت است از فروشگاهی که این اقلام را داشته باشد!

 

کدام محصولات خرازی پرفروش تر هستند؟

یک اصل کلی وجود دارد؛ هر چه محصول سرمایه ای تر باشد، مثل قیچی، کارگاه گلدوزی، جعبه خیاطی و … مصرف کمتری دارد و هر چه محصول مصرفی تر باشد، مثل نخ، چسب، کش و… پر مصرف تر و در نتیجه پرفروش تر است! ولی همیشه به همین سادگی نیست! برای راه اندازی فروشگاه خرازی به مشاوره ی دقیق تری نیاز است که به همین منظور، تیم پشتیبانی خرازی مشیر خلوت، برای کسانی که قصد راه اندازی فروشگاه خرازی دارند، مشاوره ای رایگان در نظر گرفته تا به این گونه سوال های ذهنی این دسته از مخاطبان پاسخ دهد. اما قبل از گرفتن مشاوره، حتما مقاله ی لیست اقلام لوازم خرازی را مطالعه کنید!

مزایای شغل خرازی چیست؟

1-نسبت به خیلی از شغل ها، با سرمایه ی کمتری می توان آن را شروع کرد.
2-به تخصص عجیب و غریبی برای شروع به کار احتیاج ندارد.
3-اکثر قریب به اتفاق محصولاتش فسادپذیر نیستند و تاریخ انقضا ندارند.

4-نسبت به خیلی از شغل ها، به فضای کم تری برای شروع کار احتیاج دارد.

5-نسبت به بسیاری از شغل ها به سرمایه ی کمتری احتیاج دارد.یک مغازه ی قدیمی و خیلی بزرگ لوازم خرازی

 

سختی های شغل خرازی چیست؟

1-از آنجایی که مشتری های فروشگاه خرازی اکثرا خانم هستند و خانم ها ذاتا دقیق و پرحوصله تر هستند، یک فروشنده ی لوازم خرازی باید فردی صبور و باحوصله باشد.
2-از آنجایی که تعداد زیادی از محصولات خرازی وارداتی هستند و قیمت آن ها به نرخ ارز وابسته است، در شرایط نابسامان بازار ارز باید با فاصله ی کم قیمت ها را به روز کرد.
3-به خاطر تنوع زیاد محصولات خرازی، باید حواسمان جمع باشد تا قیمت های اشتباه به مشتری ندهیم.

4-به خاطر تنوع بالای محصولات و شلوغ شدن فروشگاه، گاهی افرادی به نیت سوء وارد مغازه می شوند و بدون اینکه متوجه شویم، وسیله ای را برداشته و می روند!

یک فروشگاه لوازم خرازی در یک پاساژ خرازی

راه اندازی فروشگاه خرازی را از کجا شروع کنیم؟

شروع هیچ کاری بدون کسب اطلاعات دقیق و برنامه ریزی صحیح راجع به آن، نمی تواند به نتیجه ی خوبی ختم شود. بنابر این اگر قصد راه اندازی یک فروشگاه لوازم خرازی دارید، همین الآن به شماره ی 09194600138 پیام بدهید یا با همین شماره تماس بگیرید تا همکاران ما به طور کامل شما را راهنمایی کنند. لازم به ذکر است که این خدمت صرفا جهت راهنمایی شما و جلب رضایت شما می باشد و هیچ گونه هزینه ای برای آن دریافت نمی شود و منافع مادی ندارد.

ضمنا، توصیه می شود برای شروع فرآیند راه اندازی فروشگاه، مقاله ی صفر تا صد راه اندازی فروشگاه خرازی را هم مطالعه کنید تا با همه ی جوانب این مسئله قبل از رو برو شدن با آن ها آگاه شوید.

خلاصه:

در این نوشته توضیح دادیم که خرازی چیست؟ وسایل خرازی کدامند و کدام موارد پرفروش ترند؟ و از مزایا و معایب شغل خرازی و نحوه ی شروع به راه اندازی فروشگاه خرازی صحبت کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *